Plavi safari na Zanzibaru

Zanzibar ili kako ljudi vole da ga zovu ,,Ostrvo začina˝ je tropsko ostrvo na koje su kroz svoju historiju uticaj imale persijska, arapska, portugalska i britanska kultura. Mjesto koje je služilo kao predah za trgovačke putnike na relaciji Europa-Indija.  Mirisi cimeta, vanilije i kakaa vladaju ovim ostrvom. Morski plodovi su vam uvijek na dohvat ruke, a priroda, vodeni i podvodni svijet koji vas okružuju su fascinantni.

Nasmijana ekipa ,,Jungle Tribe’’-a se polako budi u svojim simpatičnim kolibicama od trske. Pod nogama osjećamo pijesak, a u glavi uzbuđenje pred današnji izlet koje nam je spremilo lokalno stanovništvo. Odlazimo na zajednički doručak. Ljubazni domaćini su nam spremili omlete, palačinke sa kremom i malo svježeg ananasa.  Smješteni smo u malom raju na zemlji. Kolibe na obali Indijskog okeana, pogled iz bajke, uvijek veseli i nasmijani lokalci, kokosova drveća koja nas okružuju i prelijepi cvrkuti ptica. Dok završavamo doručak stiže kombi i donose nam da probamo maske i peraja koje će nam trebati za današnje avanture u istraživanju  prelijepog podvodnog svijeta Zanzibara. Oprema se vraća nazad u kombi. Voda, pivo i osvježavajući napici se pakuju u frižidere pune leda, ,,portable’’ mini linija je spremna sa USB-om punim domaćih hitova. Euforija na mjestu. Krećemo na Plavi Safari (Blue Safari)!

U kombiju vlada pozitivna atmosfera. Ćaskamo sa lokalcima koji nam pričaju svoje dogodovštine sa Zanzibara i slušamo domaću rap i r’n’b muziku, koja je tamo vrlo popularna. Usput prolazimo kroz poznatu šumu Jozani i gledamo Kolumbus majmune koji su ugrožena vrsta i najviše ih ima baš u ovoj šumi.  Stižemo do seoceta pod imenom ,,UngujaKuu’’,gdje čeka drveni čamac spreman da nas poveze u novu nezaboravnu avanturu tokom naše pustolovine u Africi. Popisujemo se kod simpatične djevojke koja sjedi na pijesku u hladu kokosovog dreveta sa sveskom i olovkom u ruci, i osmjehom na licu. Pristiže i kuhar sa hranom kojom će nas obradovati nešto kasnije. Cijela grupa znatiželjno viri u gajbice, kuhar se smješka i svojim pogledom nam govori da budemo strpljivi. ,,Nasmijano pleme’’ je ušlo u čamac, posada na mjestu, pozitivne energije na pretek. Plovidba počinje!

Sunce je sve jače, talasi koji se odbijaju od čamac nas osvježavaju, a mi veselo nazdravljamo sa domaćim hladnim ,,Serengeti’’ pivom. Usput ostavljamo kuhara na pustom ostrvcetu da počne sa pripremom svojih današnjih iznenađenja. Prva destinacija nam je ostrvce ,,Kwalee’’. Tu pravimo i prvu pauzu. Svi uskačemo u nestvarno tirkiznu vodu i uživamo u svakom trenutku. Nakon kupanja, dio ekipe ostaje u vodi, a dio kreće u istraživanje obale i u potragu za najrazličitijim oblicima školjki, dok većina ide sa našim prijateljem Muzuom u šetnju po obali u srce ostrva. Penjemo se po stablu starog baobab drveta i fotografišemo se dok pored nas mile krabe u svojim velikim školjkama. Nakon toga dolazimo do stare drvene osmatračnice, penjemo se na vrh i uživamo u prelijepom pogledu na okolinu ostrva. Polako se vraćamo u čamac i nastavljamo našu avanturu.

Poslije desetak minuta plovidbe stižemo na rajski pješčani nasip veličine pola košarkaškog terena. Mjesto kao iz filmova. Sunce, voda, pijesak i nasmijana ekipa ,,Jungle Tribe’’-a koja ima utisak kao da trči po površini prozirne vode. Dok se grupa kupa, igra odbojku i ispija hladno pivo i sokove u plićaku, naši ljubazni domaćini nam spremaju iznenađenje na čamcu. Nasjeckali su dosta svježeg ananasa i kokosa. Prava poslastica! Nema kraja hedonizmu. Svi polako pričaju o sljedećoj avanturi. ,,Snorkeling’’!

Dok plovimo ka mjestu gdje ćemo roniti, polako navlačimo maske i peraja koja smo jutros isprobali. Pristajemo na koralni greben. Ronilačka ekspedicija je spremna! Uskačemo u okean i istraživanje počinje. Po prvi put se susrećemo sa djelićem prelijepog podvodnog svijeta koji Zanzibar pruža. Najšareniji mogući korali. Isto tako šarene  i interesantne ribice. Za oko nam zapadne i koji rak u svojoj prelijepoj škloljki. Svi smo oduševljeni. Dio grupe koristi posljednje trenutke za izranjanje prelijepih suvenira koji će ih zauvijek podsjećati na ovo tropsko ostrvo. Vraćamo se na čamac. Današnje aktivnosti su nas izgladnile. Šta sad?

Pristižemo na ostrvce gdje smo ranije ostavili kuhara. Postavljaju se čaršafi i sprema se muzika. Sjedimo u maloj uvali na ostrvu, posmatramo okean, sabiramo utiske i nestrpljivo čekamo ručak. Domaćini kreću da iznose morske specijalitete. Na trpezi je riba, lignje i hobotnica uz povrće koje je začinjeno sa najrazličitijim začinima karakterističnim za Zanzibar. Dok smo uživali u hrani i ostrvu na kom se nalazimo uslijedilo je još jedno iznenađenje. Naš domaćin Muzu iznosi veliki oval pun jastoga! Trpeza, koja se svuda u svijetu plaća stotinama dolara nama je bila na dohvat ruke. Nakon ručka, svako je našao svoj mir i uživao u preostalom dijelu našeg izleta. Neki su prošetali ostrvom, neki se kupali, neki meditirali, a bilo je i onih koji su malo odrijemali u ovom nestvarnom okruženju. Vrijeme je da današnje druženje privedemo kraju.

Sa blaženim osmjesima i zalaskom sunca i za nas stižemo na početnu tačku našeg izleta. Iznenađenjima i dalje nema kraja. Plima i oseka su svakodnevnica na Zanzibaru i naš čamac ovoga puta staje 1km od obale,kako se ne bi nasukao. Svi uskačemo u plićak dubok svega dvadesetak centimetara i upućujemo se ka obali. U ovakvom okruženju ništa nije teško! Sunce je zašlo, a iza nas je ostala još jedna nezaboravna,,Jungle Tribe’’ avantura!